Translate

niedziela, 18 stycznia 2015

Jak złożyć tato z formy kwiat? [pudełko origami tutorial]

Po dość długiej przerwie, I'm back. Dziś złożymy tato. Jest to japońskich modeli tradycyjny. We wcześniejszych czasach w tato pakowano prezenty dla gejsz, np. kolczyki.


Do wykonania tato potrzebujemy:
  • kwadrat 21x21 cm (np. z kartki A4)
  • nożyczki

Za pierwszym razem polecam wykonać model z najzwyklejszej kartki xero. Po pierwsze na białej kartce łatwiej dostrzec zgięcia. A jeśli coś nie wyjdzie, to zawsze trochę mniej szkoda jest wyrzucić białą kartkę niż jakiś ładny, kolorowy papier. (U mnie obydwie pochodzą z odzysku: jedna to notatki ze studiów, a druga papier do pakowania prezentów ze świąt).


1) Kartkę składamy wzdłuż obydwu przekątnych oraz dwa razy na pół w taki sposób, aby uzyskać zgięcia jak poniżej:

2) Kartkę ponownie składamy wzdłuż jednej z przekątnych.

3) Następnie składamy na pół wzdłuż osi symetrii.

4) I jeszcze raz na pół.

 5) Obracamy wierzchołkiem do dołu i zginamy według linii poniżej:


6) Teraz ucinamy papier łagodnym łukiem:



7) Otwieramy składankę. Brawo dla Ciebie, masz przed sobą formę kwiat.

8) Punkt pomiędzy płatkami składamy do środka. Aby model miał jak najmniej niepotrzebnych zgięć starajmy się zginać tylko ten fragment pomiędzy płatkami, zaznaczony niebieską linią. Podobnie postępujemy ze wszystkimi płatkami.


Tak powinna przebiegać siatka zgięć:

9) Płatki zginamy wzdłuż ich linii środkowych oraz linii ośmiokąta wewnątrz.

10) Zgięte płatki staramy się wcisnąć do  środka, kładąc je w jedną stronę.

11) Całość dociskamy. Aby otworzyć pudełeczko, wystarczy pociągnąć za przeciwległe płatki.  



Jeśli ktoś był ciekawy, co było w kolorowym tato... Voila!
***
Mam nadzieję, że komuś udało się złożyć tato według mojej instrukcji - jest to mój tutorialowy debiut (tak, tak, jakość zdjęć nie powala). Jeśli Ci się powiodło, daj mi znać, to doda mi skrzydeł i zachęci do regularnego pisania. :)

3 komentarze:

  1. Bardzo Ci dziekuje. Bez Ciebie by mi sie nie udało. ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam dzisiaj z uczennica na zajęciach indywidualnych - wyszło super. A Tutorial pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 43 yr old Software Consultant Taddeusz Caraher, hailing from Igloolik enjoys watching movies like Aziz Ansari: Intimate Moments for a Sensual Evening and Pet. Took a trip to Madara Rider and drives a Ferrari 512S. zerknij tutaj

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...